Àmbit: Turisme i innovació (Turisme urbà intel·ligent)
Actors públics:
OMT (Organització Mundial del Turisme), Ajuntament de Madrid i Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme d’Espanya.
Actors privats:
Model de col·laboració en el que participen més de 20 empreses privades membres afiliades a la OMT, de diferents sectors (tecnologia, allotjament, transports, assegurances, gastronomia...) junt amb artesans, comerços i museus locals.
Àrea de Referència:
Madrid
Període d’aplicació:
La proposta va néixer al 2012, data en la que 22 ciutats es van reunir a Estambul per identificar els reptes que afronta el turisme. El software es crea al 2014.
Tipus de contractació:
Afiliació a l'Organització Mundial del Turisme
Import:
-
Breu descripció:
Madrid Precious Time és un programa per a dispositius mòbils amb informació a temps real sobre els llocs emblemàtics de Madrid. Disponible per a dispositius mòbils que funcionin amb plataforma IOS, Android i per les noves Google Glass.
El projecte reuneix socis dels sectors públic i privat d'àmbits diversos, entre ells la tecnologia, l'hostaleria, l'art i la cultura, l'artesania, el comerç minorista, el disseny i les assegurances, que han treballat junts per crear productes nous i innovadors per ajudar a posicionar a Madrid entre les destinacions turístiques de primera fila. Aquest prototip aspira a servir de model per a nous enfocaments de col·laboració orientats al desenvolupament de nous productes turístics a destinacions urbanes.
El secretari general de la OMT, Taleb Rifai manifesta que el desenvolupament turístic no és possible sense una estreta relació entre els sectors públic i privat. Atès que el sector turístic necessita trobar nous enfocaments enfront d'aquesta col·laboració per poder seguir el ritme dels canvis que es produeixen en el mercat, i per això aquest projecte es configura per a ser un model que altres puguin seguir.
Fitxa elaborada: 20.07.2016
Per més informació: