Exemples de bones pràctiques de la CPP

Avís sobre la utilització de cookies

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.

Tancar

Informació sobre les cookies utilitzades


T’informem que en aquest lloc web es fan servir cookies amb la finalitat d’executar les comunicacions electròniques pròpies de la navegació i també amb la finalitat de prestar o habilitar els serveis o les funcionalitats que puguis demanar. Aquestes cookies:

  • Recorden la preferència d’idioma assenyalada.
  • Augmenten la seguretat de la navegació en el nostre lloc web.
  • Permeten que la navegació sigui més fàcil.
  • Fan possible reproduir continguts multimèdia.


Aquest lloc web també fa servir cookies destinades a recollir informació sobre la navegació dels usuaris al lloc, de manera totalment anònima i dissociada, amb finalitats estrictament estadístiques i de millora de la funcionalitat, l’ús de les quals ens permet:

  • Conèixer el nombre de visitants del forumcppgranollers.cat
  • Comptabilitzar el nombre de visites en cada una de les diverses pàgines d’aquest web
  • Conèixer l’activitat al web per identificar problemes i millores en la navegació


Pots desactivar l’ús de les cookies en qualsevol moment mitjançant la modificació dels paràmetres de configuració del teu navegador:

Configuració de cookies d'Internet Explorer
Configuració de cookies de Firefox
Configuració de cookies de Google Chrome
Configuració de cookies de Safari

Segueix-nos

Exemples de bones pràctiques de la CPP: comerç, turisme i fires


Turisme compromès als territoris del Gran Penedès. Territoris Socialment Responsables

Àmbit:
Turisme.

Actors públics:
Impulsor: Fundació Propenedes.
Finançat per: Generalitat de Catalunya; Fons Social Europeu.
Col·laboren: Ajuntament Igualada; Ajuntament El Vendrell; Ajuntament Vilanova i la Geltrú; Ajuntament Vilafranca del Penedès.

Actors privats:
20 empreses.
Agents econòmics i socials.

Àrea de Referència:
Penedès - Anoia.

Període d’aplicació:
2103.

Tipus de contractació:
Subvenció projectes experimentals i innovadors (SOC).

Breu descripció:
Aquest projecte planteja desenvolupar les destinacions turístiques del Penedès com uns territoris socialment responsables, com a una estratègia per a enfortir la seva capacitat de creació de riquesa de manera respectuosa amb els requeriments de la societat. El programa té dues línies principals d’actuació:

  • A nivell de territori: implicar als diferents agents en la creació d’un full de ruta per construir un model turístic sostenible que doni resposta a les noves demandes de les persones.
  • A nivell d’empreses: acompanyar a 20 empreses perquè iniciïn el procés de gestionar la seva RSE com a mecanisme de millora de la seva competitivitat i de posicionament en el mercat.

Entre els agents es treballarà l’estratègia de territori socialment responsable, com desenvolupar aquests atributs vinculats a la marca de territori i establir objectius i hipòtesis sobre com aquest model hauria de reportar un retorn quantificable en sostenibilitat empresarial, social, laboral i ambiental.

Entre les empreses es proposaran iniciatives concretes, com per exemple la integració de persones amb discapacitat o col·lectius de risc, els plans d' igualtat, plans de gestió de la diversitat, mesures ambientals, codificació dels valors ètics corporatius, o la definició de l'estratègia corporativa d'RSE.

Estat actual:
S’han realitzat les següent accions:

  • Sensibilització d’agents del territori entorn el valor estratègic de l’RSE.
  • Formació a empreses turístiques entorn al valor que els hi pot aportar una aposta per l’RSE.
  • Identificació i selecció de 20 empreses turístiques interessades.
  • Diagnosis d’aquestes 20 empreses.
  • Elaboració de plans de millora per a les empreses.
  • Treball amb els agents i els ajuntaments per construir un full de ruta per identificar els territoris participants com a Destinacions turístiques responsables.

Properes actuacions:

  • Implantació d’accions de millora a les empreses participants.
  • Difusió dels resultats i identificació de noves empreses interessades. Elaboració : Setembre 2013 .
Comparteix
Catalan English French German Italian Russian Spanish