Àmbit: Serveis a les persones
Actors públics:
Diputació de Barcelona, Ajuntaments de la demarcació de Barcelona
Actors privats:
Tunstall-Televida
Àrea de Referència:
Municipis de la demarcació de Barcelona
Període d’aplicació:
2005- Actualitat
Tipus de contractació:
Concurs
Import:
En aquest projecte s’ofereix un servei de teleassistència: una modalitat d’atenció domiciliària que, mitjançant l’ús de la tecnologia, permet a persones que estan en risc per raons d’edat, d’exclusió social, de salut o de situacions de dependència moderada comunicar-se de manera permanent en cas d’emergència o davant d’una necessitat relacionada amb la seva situació de fragilitat. Es tracta d’una prestació que està inclosa en la cartera bàsica del sistema de serveis socials de Catalunya.
Es tracta d’una experiència de cooperació publico privada de “compra agregada”, en què una administració pública (la Diputació) centralitza l’adquisició de la prestació d’un servei que correspon, competencialment, a d’altres actors institucionals (els ajuntaments), amb l’objectiu de generar economies d’escala i guanyar en termes d’eficiència. El Servei Local de Teleassistència Domiciliària de la província de Barcelona és un cas interessant perquè crea un model de provisió propi, diferenciat dels altres serveis públics de teleassistència existents, que es caracteritza pel treball en xarxa entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments; per la coordinació entre els professionals de l’empresa proveïdora que treballen en el territori i els serveis socials municipals, i per una forta aposta per la qualitat i la innovació constant.
Aquest cas resulta interessant des del punt de vista de la cooperació publico privada, ja que s’ha establert una complicitat entre els actors que va més enllà de les relacions estrictes a què obliguen les clàusules contractuals i que ha resultat altament positiva per a la qualitat de la provisió i prestació d’aquest servei públic.
Fitxa elaborada: 28.12.2016Per més informació:
http://itemsweb.esade.es/idgp/Programa_PARTNERS_Relat%209.pdf