Exemples de bones pràctiques de la CPP

Avís sobre la utilització de cookies

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.

Tancar

Informació sobre les cookies utilitzades


T’informem que en aquest lloc web es fan servir cookies amb la finalitat d’executar les comunicacions electròniques pròpies de la navegació i també amb la finalitat de prestar o habilitar els serveis o les funcionalitats que puguis demanar. Aquestes cookies:

  • Recorden la preferència d’idioma assenyalada.
  • Augmenten la seguretat de la navegació en el nostre lloc web.
  • Permeten que la navegació sigui més fàcil.
  • Fan possible reproduir continguts multimèdia.


Aquest lloc web també fa servir cookies destinades a recollir informació sobre la navegació dels usuaris al lloc, de manera totalment anònima i dissociada, amb finalitats estrictament estadístiques i de millora de la funcionalitat, l’ús de les quals ens permet:

  • Conèixer el nombre de visitants del forumcppgranollers.cat
  • Comptabilitzar el nombre de visites en cada una de les diverses pàgines d’aquest web
  • Conèixer l’activitat al web per identificar problemes i millores en la navegació


Pots desactivar l’ús de les cookies en qualsevol moment mitjançant la modificació dels paràmetres de configuració del teu navegador:

Configuració de cookies d'Internet Explorer
Configuració de cookies de Firefox
Configuració de cookies de Google Chrome
Configuració de cookies de Safari

Segueix-nos

Exemples de bones pràctiques de la CPP: infraestructures i transports


Blue Mountains Sewage Transfer Tunnel

Àmbit:
Infraestructures i residus.

Actors públics:

Sydney Water Corporation (SWC).

Actors privats:

  • Sakura Finance Australia Ltd (Agent)
  • McConnell Dowell Corporation Limited
  • Superannuation Funds Management Corporation of South Australia (SFMCSA)
  • Obayashi Corporation

Àrea de Referència:
Sydney (Australia).

Període d’aplicació:
1993 (inici real 1996) fins 2028 (35 anys de concessió).

Tipus de contractació:
Concessió – contracte civil.

Import:
$80 milions (cost de capital estimat en el moment de l'adjudicació del contracte).

Breu descripció:
El túnel està sent construït dins dels plans d'infraestructura pública promogudes pel govern de l'estat de Nova Gal•les del Sud, juntament amb dues plantes de tractament d'aigua i dues autopistes de peatge.

Al juliol de 1990, es va convidar a tres grups empresarials a presentar ofertes per a la concessió per 35 anys amb l'opció addicional de 15 anys d'ampliació. Finalment, el juny de 1993, després d'una avaluació que es va centrar tant en l'estructura financera, el concepte de disseny, l'esquema es va acceptar una aliança d'empreses entre elles McConnell Dowell Constructors d'Austràlia i Obayashi Corporation del Japó.

En acabar, l'obra civil es vendrà a un fons d'inversions que gestionarà la instal•lació i determinarà a la Junta d'Aigües de Sydney una tarifa pel seu ús.

El contracte civil, que està sent finançat principalment pels bancs japonesos, juntament amb impostos i tributs, representat un cost total de prop de $ 80 milions. Aquest també és el preu de venda al fons.

El projecte actual és en realitat la part final d'una estratègia de clavegueram més gran que va començar anys abans per la Junta d'Aigües de Sydney per proporcionar instal•lacions de clavegueram degut a l'expansió urbana a les Blue Mountains, a uns 90 quilòmetres a l'oest de Sydney. Es tracta d'un total de 18 km de túnels.

Estat actual:
Fitxa elaborada: 15.04.2014

Per a més informació: http://tunneltalk.com/MacDow-Mar95-Blue-Mountains-record-breaker.php

Comparteix
Catalan English French German Italian Russian Spanish