Exemples de bones pràctiques de la CPP

Avís sobre la utilització de cookies

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.

Tancar

Informació sobre les cookies utilitzades


T’informem que en aquest lloc web es fan servir cookies amb la finalitat d’executar les comunicacions electròniques pròpies de la navegació i també amb la finalitat de prestar o habilitar els serveis o les funcionalitats que puguis demanar. Aquestes cookies:

  • Recorden la preferència d’idioma assenyalada.
  • Augmenten la seguretat de la navegació en el nostre lloc web.
  • Permeten que la navegació sigui més fàcil.
  • Fan possible reproduir continguts multimèdia.


Aquest lloc web també fa servir cookies destinades a recollir informació sobre la navegació dels usuaris al lloc, de manera totalment anònima i dissociada, amb finalitats estrictament estadístiques i de millora de la funcionalitat, l’ús de les quals ens permet:

  • Conèixer el nombre de visitants del forumcppgranollers.cat
  • Comptabilitzar el nombre de visites en cada una de les diverses pàgines d’aquest web
  • Conèixer l’activitat al web per identificar problemes i millores en la navegació


Pots desactivar l’ús de les cookies en qualsevol moment mitjançant la modificació dels paràmetres de configuració del teu navegador:

Configuració de cookies d'Internet Explorer
Configuració de cookies de Firefox
Configuració de cookies de Google Chrome
Configuració de cookies de Safari

Segueix-nos

Exemples de bones pràctiques de la CPP: infraestructures i transports


Autobusos híbrids

Àmbit:
Dijon (França).

Actors públics:
Ajuntament de Dijon.

Actors privats:
GRAND Heuliez BUS i IVECO (Grup FIAT Industrial).

Àrea de Referència:
Transport públic, mediambient.

Període d’aplicació:
Inici 31 de maig 2012, concessió 16,5 anys.

Tipus de contractació:
Concessió.

Import:
88 milions de dòlars.

Breu descripció:
El projecte implica el finançament, la construcció i el manteniment d’una flota de 102 autobusos híbrids, que s’utilitzaran per crear una base de transports en l’àrea de Dijon.

Aquests autobusos, desenvolupats a través d’un acord de col·laboració amb BAE Systems pels subministres de components de la unitat elèctrica, combinen un motor diesel amb un motor-generador elèctric, que recupera l’energia acumulada durant la desacceleració.

Aquest projecte ha estat guardonat amb el premi “Capital PPP Mobilitat Verda” pel CLUB PPP.

És també la primera vegada que la compra d'una flota d'autobusos es realitza en forma de PPP, una estratègia de risc compartit entre l'operador, la ciutat i el fabricant.

"Anem a la tecnologia híbrida per raons mediambientals", explica André Gervais, tinent d'alcalde de Dijon. "Esperem guanys en el consum i les emissions contaminants de 20 a 30% menys”.

Estat actual:
Les dues primeres proves de còpies es lliuraran a l'octubre de 2012 i el proper 100 en el primer semestre de 2013.

Comparteix
Catalan English French German Italian Russian Spanish