Bloc

Avís sobre la utilització de cookies

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.

Tancar

Advertiment sobre la utilització de galetes (cookies)

El lloc web de forumcppgranollers.cat utilitza galetes o cookies. Les cookies són petits fitxers que el navegador guarda al disc dur de l'usuari. No són perjudicials per l'ordinador i serveixen per permetre una navegació més fluïda i personalitzada. Les cookies mai guarden informació personal que identifiqui l'usuari.

També utilitzem cookies analítiques per fer un seguiment de les visites del lloc web.

En concret, el lloc web de forumcppgranollers.cat utilitza les següents cookies:

Origen de la cookie

Nom

Finalitat

Més informació

Joomla

(pot variar el nom)

Cookie tècnica, necessària pel funcionament del lloc web. Permet oferir els serveis que espera l'usuari, com la navegació o l'accés a àrees segures.

Google Analytics

_ga

Recopilen informació anònima sobre la navegació dels usuaris per tal de conèixer l'origen de les visites i altres dades estadístiques similars.

Centre de privacitat de Google

 

 

Cookie Accept de Le Cinquième Crayon

 

cookieaccept

 

Cookie que comprova si has acceptat les cookies.

 

 


Si necessiteu més informació sobre el funcionament de les cookies, podeu visitar www.allaboutcookies.org o www.aboutcookies.org.

Com eliminar o bloquejar les cookies

Els navegadors permeten eliminar i/o bloquejar les cookies que instal·la el lloc web. Des de forumcppgranollers.cat recomanem no fer-ho, per tal que l'usuari pugui experimentar la millor navegació possible.

La gestió de les cookies és lleugerament diferent per cada navegador. Aquí teniu la informació de com fer-ho pels navegadors més utilitzats actualment:

Les cookies de les xarxes socials

Al visitar els perfils de forumcppgranollers.cat de les xarxes socials, s'instal·len cookies de tercers a tots els visitants, encara que no siguin usuaris registrats de les diferents plataformes.

 

 

forumcppgranollers.cat a Twitter. Cookies: guest_id, __utma, __utmb, __utmc, __utmv, __utmz, original_referer, _twitter_sess, auth_token, dnt, eu_cn, external_referer, in_bp, lang, pid, remember_checked, remember_checked_on, secure_session, seen_bp, twid, twll. Més informació a la Pàgina de Privacitat de Twitter.

 

forumcppgranollers.cat a LinkedIn. Cookies: __qca, _leo_profile, _opt_vi_TC6HGMO0, bcookie, JSESSIONID, L1c, L1e, L1l, NUXR_CURRENT_STEP, RT, X-ATS-Node-0, X-ATS-Node-1, X-ATS-Node-2, __utma, __utmb, __utmc, __utmv, __utmz, _lipt, bscookie, lang, li_at, lidc, sdsc, sl, visit, __gads, _drt_, id, IMRID, V5, mc, d, UID, UIDR. Més informació a la Política de cookies de LinkedIn.

 

 

forumcppgranollers.cat  Google+ i Google Maps. Cookies: test_cookie, NID, OTZ, PREF. Més informació a la Pàgina de Cookies de Google.

 

Segueix-nos

El valor públic

Cada vegada succeeix més que les empreses, sobretot l'extens i majoritari teixit de pimes, no volen rebre diners de les Administracions Públiques. En la majoria d'ocasions, allò que les empreses més valoren de l'Administració no té a veure amb ajudes i subvencions directes (que habitualment associen amb una càrrega burocràtica i administrativa que no poden assumir), sinó amb actius intangibles del sector públic que poden ser d'extraordinària utilitat, i que representen un cost molt baix pels pressupostos dels Governs i els responsables de les polítiques.

Així, per posar tan sols alguns exemples, en àmbits com la internacionalització, el sector privat busca un suport molt més soft, d'accés a stakeholders i a coneixement dels mercats que es proposen abordar. Les empreses busquen anar de la ma del sector públic per tal d'obtenir les palanques i relacions necessàries en base a l'aprofitament d'un dels aspectes que, de manera sorprenent i afortunada, el sector públic manté intacte a pesar de les circumstàncies negatives que ha hagut de viure al llarg dels darrers anys (escassedat de recursos, problemes de legitimitat política, etc.): el prestigi i la credibilitat de la "Marca Pública". 

La qüestió es revela força clara, certament, en àmbits com les denominacions d'origen, els segells de qualitat, i en general en qualsevol normativa relativa, per exemple, a les condicions d'higiene o fabricació que han de complir determinats productes (aliments, joguines, etc.). Encara és indubtable que, davant dos productes aparentment iguals, el consumidor escollirà sens dubte aquell que porti el "segell públic". En definitiva, encara es manté la confiança que fa que qualsevol producte que porti d'alguna manera l'aval públic augmenti automàticament el seu valor de mercat.

En paral·lel, en el context de la promoció econòmica i l'impuls empresarial, també es produeixen situacions en les quals la imatge i el concepte d'"allò públic" o institucional afegeixen valor a l'activitat privada. És el cas dels tradicionals concursos públics d'idees. Per exemple, l'Ajuntament de Barcelona té actualment en marxa un projecte anomenat BCN Open Challenge, mitjançant el qual la ciutat fa "una crida internacional a empreses i emprenedors perquè proposin solucions innovadores a sis reptes diferents per transformar l'espai públic i els serveis de la ciutat". En aquest cas, l'Ajuntament de Barcelona és conscient del valor de la seva marca, i a més d'establir un "compromís directe per a contractar les solucions guanyadores", també es compromet a "entregar referències certificades als guanyadors, que serveixin per enfortir la seva carta de presentació a l'hora d'accedir a altres mercats". És a dir, es planteja aconseguir fer polítiques de promoció empresarial a través de la contractació pública, a la vegada que proposa fer recerca i innovació urbana a partir de la col·laboració amb les empreses, en aquest cas fins i tot a nivell internacional. En alguns altres casos, l'Administració utilitza tan sols la seva credibilitat per tal de significar empreses que designa com a excel·lents en algun àmbit, com per exemple el Premi a l'Excel·lència Corporativa del Departament d'Estat dels Estats Units d'Amèrica.

¿Per què no aprofitar al màxim el potencial d'un model de col·laboració i partenariat que consumeix un volum relativament baix de recursos públics, convertint en rendibilitat per a les empreses un actiu col·lectiu intangible que pot generar riquesa i valor econòmic i social? Sense aquesta cooperació, hi hauria empreses excel·lents a qui els costaria molt més posicionar-se en el mercat, i d'altra banda el sector públic estaria infrautilitzant un dels seus actius més importants. Destacar i premiar l'excel·lència en benefici del conjunt de la societat; és extensible aquest model d'aprofitament de la intel·ligència col·lectiva a altres àmbits? Segur: en àmbits com l'Open Data, el model energètic, la protecció del medi ambient, la reducció de les desigualtats, ... i tants d'altres que possiblement es podrien explorar en profunditat conjuntament entre el sector públic i el privat.

Comparteix
Catalan English French German Italian Russian Spanish